Vill du rekrytera vårdpersonal?
Vill du nå ut till en bred eller mer specifik målgrupp för att rekrytera nya medarbetare? Via Netdoktor.se och NetdoktorPro slipper du göra valet. Du kan få både och!
NetdoktorPro – medicinskt verktyg för läkare och Netdoktor.se – Sveriges ledande hälsoportal har ca 1 200 000 besökare i månaden fördelat på 70-talet nischade undersajter mot specifika målgrupper. De fem senaste platsannonserna kommer med i både Netdoktors och NetdoktorPros nyhetsbrev som når sammanlagt 55 000 prenumeranter vid tre tillfällen varje vecka.
De fem senaste platsannonserna syns på samtliga undersajter i nätverket vilket gör att 1.2 miljoner besökare i månaden ser att det finns lediga vårdjobb att söka – det är merparten av Sveriges läkare, sjuksköterskor, övrig vårdpersonal.
NetdoktorPro.se 90 000 besök per månad
Målgrupp: Majoriteten av NetdoktorPro:s besökare (73%) jobbar inom sjukvården. 31 % av det totala antalet besökare är läkare.
Netdoktor.se Netdoktor.se 1.1 miljon besökare per månad
Målgrupp: 10 % jobbar inom sjukvården, resterande är allmänhet.
Samtliga besökare söker aktivt efter trovärdig och relevant information om sjukdomar och symtom. I detta sammanhang kan du som arbetsgivare på ett nytänkande sätt exponera dig för potentiella passiva jobbsökanden inom vården.
Källa: Orvesto Internet, SIS index, Userneed.
Vilken målgrupp av specialistläkare och sjuksköterskor önskar du nå?
NetdoktorPro vänder sig till läkare och sjuksköterskor och är uppdelat på följande specialistområden. Varje område bildar en egen sajt på NetdoktorPro:
Mätning av varje kunds platsannonsering görs enligt följande:
• Antal läsare av platsannonsen efter annonseringsperiodens slut
• Antal klick på ”sök jobb” knappen efter annonseringsperiodens slut
• Antal annonsvisningar av alla lediga jobb (generellt mått med estimat om ca 2 miljoner annonsvisningar totalt under 1 månad)
Vid rekommenderat tillval av banner mäts även följande:
• Antal visningar av din banner nischat mot terapiområdet
• Antal klick på din banner nischat mot terapiområdet
Du vet väl om att du kan köpa 3, 5 eller 10 platsannonser med förskottsbetalning och få ett bättre pris. (12 månaders giltighetstid)
Söker du istället något mer särskiljande, långsiktigt och nytänkande i din rekrytering?
I så fall kan vi varmt rekommendera någon av följande två tjänster:
• Employer branding nischat mot terapiområden
-
Svensk sjukvård får bottenbetyg i stor patientundersökning
Sätt ditt betyg på svensk sjukvård – så löd uppmaningen till besökare på hälsoportalen Netdoktor.se. Över 5 000 personer deltog i enkätundersökningen som visar att svensk sjukvård inte håller måttet när det gäller att vården ska utgå från den enskildes behov.– Tyvärr vi...
-
Egen läkare viktigare än e-hälsa
Patienter tycker det är viktigare att kontinuerligt få ha kontakt med samma vårdpersonal än att använda digitala hjälpmedel i sjukvården. Det visar den hittills mest omfattande undersökningen bland personer med en kronisk sjukdom, som Netdoktor genomfört.
-
SKL om journalsystemen
Dagens journalsystem oroar många läkare och kritiken riktas främst mot att journalerna saknar en samlad bild av patientens historik, behandlingar, diagnoser och testresultat. Ett resultat av olika upphandlingar inom kommunerna och landstingen.
-
Bättre villkor för läkaren bäddar för bättre patientvård
”Att erbjuda personalen inflytande och delaktighet är a och o för att de ska trivas på sin arbetsplats. Det minskar även risken för stressrelaterad psykisk ohälsa”, sade Emma Spak, ordförande för SYLF.
-
De bästa sjukhusen avslöjar sina vinnande koncept
Det finns inga genvägar för att nå en medicinsk vård av hög kvalité det var ett av budskapen under tisdagens seminarium om landets bästa sjukhus. ”Det är viktigt att satsa på förbättringsarbete, att bejaka eldsjälarna och vara öppen för nya idéer” sade Lena Lundgren som...
Kommentarer
Du måste logga in för att kunna skriva kommentarer. Logga in.
Inga har kommenterat på denna sida ännu