Information | Karriär och jobb

Vill du rekrytera vårdpersonal?

Vill du nå ut till en bred eller mer specifik målgrupp för att rekrytera nya medarbetare?

Via Netdoktor.se och NetdoktorPro slipper du göra valet. Du kan få både ock!

NetdoktorPro – medicinskt verktyg för läkare och Netdoktor.se – Sveriges ledande hälsoportal har ca 1 200 000 besökare i månaden fördelat på 70-talet nischade undersajter mot specifika målgrupper. De fem senaste platsannonserna kommer med i både Netdoktors och NetdoktorPros nyhetsbrev som når sammanlagt 55 000 prenumeranter vid 3 tillfällen varje vecka. 

De fem senaste platsannonserna syns på samtliga undersajter i nätverket vilket gör att 1.2 miljoner besökare i månaden ser att det finns lediga vårdjobb att söka – det är merparten av Sveriges läkare, sjuksköterskor, övrig vårdpersonal. 

NetdoktorPro.se 90 000 besök per månad

Målgrupp: Majoriteten av NetdoktorPro:s besökare (73%) jobbar inom sjukvården. 31 % av det totala antalet besökare är läkare. 

Netdoktor.se Netdoktor.se 1.1 miljon besökare per månad

Målgrupp: 10 % jobbar inom sjukvården, resterande är allmänhet. 

Samtliga besökare söker aktivt efter trovärdig och relevant information om sjukdomar och symtom. I detta sammanhang kan du som arbetsgivare på ett nytänkande sätt exponera dig för potentiella passiva jobbsökanden inom vården. 

Källa: Orvesto Internet, SIS index, Userneed.

Vilken målgrupp av specialistläkare och sjuksköterskor önskar du nå?

NetdoktorPro vänder sig till läkare och sjuksköterskor och är uppdelat på följande specialistområden. Varje område bildar en egen sajt på NetdoktorPro: 

Allergologi
Allmänmedicin
Diabetes
Endokrinologi
Gastroenterologi
Geriatrik
Gynekologi/Obstetrik
Hud/Venereologi

Infektion
Kardiologi
Kirurgi
Lungmedicin
Neurologi
Obesitas
Onkologi
Ortopedi

Pediatrik
Psykiatri 
Reumatologi 
Smärta 
Urologi
Ögon 
Öron/Näsa/Hals


Mätning av varje kunds platsannonsering görs enligt följande:

• Antal läsare av platsannonsen efter annonseringsperiodens slut

• Antal klick på ”sök jobb” knappen efter annonseringsperiodens slut

• Antal annonsvisningar av alla lediga jobb (generellt mått med estimat om ca 2 miljoner annonsvisningar totalt under 1 månad)

Vid rekommenderat tillval av banner mäts även följande:

• Antal visningar av din banner nischat mot terapiområdet

• Antal klick på din banner nischat mot terapiområdet

Du vet väl om att du kan köpa 3, 5 eller 10 platsannonser med förskottsbetalning och få ett bättre pris. (12 månaders giltighetstid) 

Söker du istället något mer särskiljande, långsiktigt och nytänkande i din rekrytering?

I så fall kan vi varmt rekommendera någon av följande två tjänster:

• Employer branding nischat mot terapiområden

 

Kommentarer

Du måste logga in för att kunna skriva kommentarer. Logga in.

Inga har kommenterat på denna sida ännu


Annons
Annons
Annons
Annons